W drugim semestrze klasy 1c i 1f kontynuowały projekt łączący matematykę, fizykę i chemię. Uczniowie w kilku grupach wybierali tematy, planowali doświadczenia i samodzielnie je wykonywali. Tym razem największą popularnością cieszyły się tematy związane z wodą. Niesamowite jest to, jak różnie można podejść do tego samego zagadnienia. Największy aplauz wzbudziło profesjonalnie przygotowane doświadczenie z implozją puszki, ale też prezentacje fal, zwykły krochmal pobudzały nas do innego spojrzenia na otaczający świat. Czy uwierzycie, że prąd można czerpać z cytryny? To wszystko sprawdziliśmy i próbowaliśmy uzasadniać. Brawa też dla tych, którzy przyjrzeli się budowie areometru. Do czego ów przyrząd służy? Sprawdźcie w załączonej prezentacji.
Dziękuję za zaangażowanie, chęć poszerzenia swojej wiedzy. Mam nadzieję, że idea wspólnego, międzyklasowego projektu przypadła jego uczestnikom do gustu.
Małgorzata Rożek
Prezentacje: