Home
Powtórka przed…

Powtórka przed…

Każdy z nas posiada odmienne zainteresowania. Dla niektórych rzeczą fascynującą będzie bogactwo literackie szkolnych bibliotek lub eksperymenty i doświadczenia chemiczne, dla innych zaś będą to budzące emocje rozgrywki sportowe. Pasjonaci historii również znajdą dla siebie coś ciekawego. Bowiem nasze liceum już od kilku lat uczestniczy w „Powtórce przed…” organizowanej przez poznański Instytut Historii UAM. Tegoroczna powtórka odbyła się w dniach 20 i 21 września i była już szóstą edycją spotkań młodych ludzi z historią. Tematem wiodącym były „Przemiany społeczno-gospodarcze na przestrzeni wieków”. Brzmi nieciekawie? Nic bardziej mylnego! Instytut, jak co roku, zadbał o niebanalne zaprezentowanie zagadnienia, ukazanie problemu w zupełnie inny, przystępny dla słuchaczy sposób.

Dzień rozpoczynaliśmy jak prawdziwi studenci – wykładem prowadzonym przez jednego z profesorów Instytutu. Tematy wystąpień były bardzo zróżnicowane – zaczynając od „Posiadania jako źródła prestiżu”, a kończąc na „Dramacie rozbitego narodu: Italia 1943-1945″. Umożliwiło to wszechstronne spojrzenie na problem społeczno – gospodarczy i jego rozwój. Każdy mógł znaleźć coś interesującego. Po zakończeniu obfitej w informacje prelekcji uczestnicy „Powtórki przed…” mogli udać się na wybrane przez siebie warsztaty. Celem tych zajęć było bliższe przyjrzenie się konkretnemu zagadnieniu. Co roku organizowanych jest siedem grup warsztatowych, a więc wybór jednego z nich nie jest wcale taki prosty! Tematyka zajęć jest niezwykle obszerna – zaczynając od czasów starożytnych i kończąc na wieku XX.

Ponadto uczestnicy spotkań podczas losowania mają okazję wygrać książki, a także wycieczki z przewodnikiem po Trakcie Królewsko-Cesarskim w Poznaniu. W tym roku kilku naszych kolegów wzbogaciło także swoją własną biblioteczkę o kilka ciekawych pozycji książkowych J

Myślę, że spotkania organizowane przez poznański Instytut Historii UAM są dobrą alternatywą dla młodych ludzi. Poszerzają wiedzę, jednocześnie zwracając uwagę na aspekty często pomijane na szklonych lekcjach historii. Prowadzone są w sposób ciekawy, a profesorowie stosując niekonwencjonalne metody i pomysły robią wszystko, aby zainteresować ucznia historią i związanymi z nią dziedzinami naukowymi.

Marta Piotrowska, kl. IIIe