Trochę inna lekcja języka polskiego
Czy stateczny licealista może bawić się na lekcjach i jednocześnie uczyć się?
I używać klocków do pracy nad światopoglądem epoki?
Uczniowie klasy 2 e otrzymali specyficzne zadanie domowe. Należało przynieść na lekcję języka polskiego klocki.
Lekcja dotyczyła próby zdefiniowania romantycznego sposobu widzenia świata. Za pomocą różnorodnych klocków trzeba było wykreować przestrzeń, która odzwierciedlałaby ducha epoki.
Uczniowie zobaczyli, między innymi, wyalienowanego człowieka, spoglądającego w głąb siebie, spragnionego emocji i doznań. Świat wokół niego był ciekawy, ale i groźny. Były: otwarta przestrzeń, uchylone okna i zakochane pary w ogrodzie.
Na podstawie swoich instalacji uczniowie stworzyli rozległą mapę umysłu, która definiowała romantyczny światopogląd.
Najistotniejsze jest jednak to, że uczniowie wykazali się kreatywnością, humorem i dystansem do swoich poczynań. Za co należy ich podziwiać. Są to postawy niezwykle przydatne w życiu. Nie tylko szkolnym.
Prezentujemy kilka wizualizacji pomysłów klasy 2 e (publikacja zdjęć za zgodą autorów).
Alicja Fryda-Trafny