Home
Nasze rekolekcje

W dniach od 25.03. do 27.03. przeżywaliśmy czas rekolekcji wielkopostnych. W tym roku nauki rekolekcyjne głosił dla nas o. Marek Kosacz OP. W pierwszym dniu, po nauce w kościele rozpoczęliśmy grę miejską. Nasza klasa miała za zadanie odwiedzić siedzibę Radia Emaus przy ul. Zielonej 2 oraz dom Towarzystwa Salezjańskiego przy ul. Wronieckiej 9. Po siedzibie Radia oprowadziła nas pani Redaktor dr Katarzyna Zagórska, która zdradziła nam, że najtrudniejsze w pracy prezentera radiowego jest… brak czasu na jedzenie. Natomiast po domu zgromadzenia Salezjanów oprowadził nas Ksiądz Dyrektor Piotr Wąż. Przedstawił nam charyzmat zgromadzenia, do którego należy oraz jak wygląda dzień powszedni mieszkańców domu. Nie zapomniał wspomnieć o wychowankach tego domu, czyli o słynnej Poznańskiej Piątce, do której należał bł. Czesław Jóźwiak – uczeń naszej szkoły. Drugiego dnia mieliśmy spotkanie z panem doktorem Jackiem Pulikowskim, który określa siebie jako „szczęśliwego męża i ojca trójki dzieci”. Opowiedział nam o bardzo ważnej roli wartości w życiu człowieka, o rodzinie i wychowywaniu dzieci. Ostatniego dnia po Mszy Świętej udaliśmy się do Cerkwi prawosławnej, aby poznać kulturę naszych braci w wierze. Co ciekawe Kościół Prawosławny cechuje autokefaliczność. Oznacza to, że wspólnota prawosławna z danego kraju jest niezależna. W cerkwi mieliśmy okazję zobaczyć księgi liturgiczne, które zostały napisane w języku staro-cerkiewno-słowiańskim oraz mogliśmy poczuć przyjemną woń kadzidła, które jest używane podczas Liturgii. Na zakończenie wspólnie pomodliliśmy się o jedność chrześcijan i symbolicznie przedstawiciele wszystkich klas zapali świece, które wkłada się na specjalny świecznik. Tym gestem zakończyliśmy nasze trzydniowe rekolekcje, dzięki którym mogliśmy znaleźć czas na refleksje.

Oskar Siwak kl. 1d

Pierwszego dnia rekolekcji maturzyści naszej Szkoły odbyli pielgrzymkę do Częstochowy. Na Jasną Górę każdy z nas zabrał ze sobą intencję, w której ofiarował swój wyjazd. Pielgrzymkę rozpoczęliśmy z samego rana o 5.30 dwoma autokarami spod Muzeum Narodowego. Na miejsce dojechaliśmy ok. godziny 12. Naszą wizytę na Jasnej Górze zaczęliśmy od zwiedzania Bastionu św. Rocha, Skarbca, Muzeum 600-lecia oraz Bazyliki, podczas którego przewodnik przytoczył nam historię powstania klasztoru i Cudownego Obrazu oraz ich dzieje. Następnie udaliśmy się na Drogę Krzyżową na wałach, którą poprowadził ksiądz Krzysztof Makosz. Naszą wizytę w Częstochowie zakończyliśmy Mszą Świętą z zawierzeniem egzaminu maturalnego, która odbyła się w kaplicy Matki Bożej oraz wspólna modlitwą w naszej intencji. Podróż była długa jednak nie nudziliśmy się, ponieważ ksiądz Makosz oraz pan Maciejewski zapewnili nam w drodze ciekawe konkursy oraz wspólne śpiewy. Do domu wracaliśmy rozśpiewani, szczęśliwi i z nową siłą do dalszej nauki, której przed zbliżającą się maturą bardzo nam potrzeba. Agnieszka Brzezińska 3d