Home
Zajęcia akademickie w czasach kwarantanny

Zajęcia akademickie w czasach kwarantanny

Zajęcia akademickie w czasach kwarantanny

 

Uczniowie klas humanistycznych w ramach zajęć akademickich z j. polskiego uczestniczyli w cyklu wykładów prowadzonych przez pracowników naukowych Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej UAM W Poznaniu. Wprawdzie zamierzonymi adresatami tych cyklicznych spotkań byli tegoroczni maturzyści, jednak z tematyką wykładów w naszej szkole zmierzyli się również uczniowie niższych klas humanistycznych.

 

Na I cykl zajęć złożyły się wykłady w wersji on-line:

 

  • 15 kwietnia – dr Anna Podemska-Kałuża: Rekonstrukcja „innej historii”. „Miejsce” Andrzeja Stasiuka jako opowieść o pograniczu kulturowym

 

  • 22 kwietnia – dr Krzysztof Hoffmann: ,,Przesłanie Pana Cogito” Zbigniewa Herberta. Interpretacja kanoniczna i odczytania wywrotowe

 

  • 29 kwietnia – prof. dr hab. Katarzyna Kuczyńska-Koschany: Mitologia grecka i Biblia jako źródła kultury śródziemnomorskiej – na przykładzie interpretacji wybranych utworów Jorge Luisa Borgesa i Zbigniewa Herberta. Apokryf i renarracja mitu

 

  • 6 maja – prof. dr hab. Agata Stankowska-Kozera: Czesław Miłosz i nowoczesny klasycyzm

 

  • 13 maja – prof. UAM dr hab. Elżbieta Winiecka: Między językiem i światem – o poezji Mirona Białoszewskiego i Stanisława Barańczaka (porównanie)

 

Od 20.05 z wykładowcami UAM w Poznaniu spotykamy się dwa razy w tygodniu.

 

  • 20 maja – prof. dr hab. Bogumiła Kaniewska: Tokarczuk – sztuka opowiadania świat

 

  • 22 maja – prof. UAM dr hab. Jerzy Borowczyk: Romantyczne podróże w literaturze oraz malarstwie polskim i europejskim

 

  • 26 maja – prof. UAM dr hab. Piotr Śniedziewski: Ballada romantyczna jako literacki manifest

 

  • 28 maja – prof. UAM dr hab. Wiesław Ratajczak: Cały wiek XIX w jednej powieści. O „Lalce” Bolesława Prusa

 

  • 2 czerwca – prof. UAM dr hab. Maciej Parkitny: Ignacego Krasickiego bajki dla dorosłych

 

  • 4 czerwca – prof. UAM dr hab. Piotr Śniedziewski: „Pani Bovary”, czyli realizm zagubiony w tłumaczeniu.

 

 

Uczniowie klas humanistycznych o takiej formie zajęć:

 

,,Wykłady były niezwykle intrygujące. Inne, nieszablonowe spojrzenie na różnorodne teksty literackie sprawiło, że były one niezwykle ciekawe oraz angażujące.”

(Maja Włodarczyk)

 

,,Mnie dały szerszy pogląd na jeden wiersz, szczególnie prof. Hoffmanna bardzo ciekawy wykład, pomogły też uzupełnić wiedzę, poszerzyć ją  i pokazać,  jak pracują wykładowcy na studiach polonistycznych (M. Isańska)

,,Przez ostatni czas systematycznie oglądałam wykłady udostępniane na facebookowej stronie Instytutu Filologii Polskiej. Profesorowie opowiadali o genezie poszczególnych utworów literackich, analizowali czy zestawili je z innymi. Starali się prowadzić wirtualną wykład w sposób ciekawy. Wykłady to nie tylko informacje, ale i możliwość poznania zupełnie nowych dzieł oraz niewątpliwie poszerzenie swojej wiedzy w zakresie literatury. Cieszę się, że mogłam ich wysłuchać i czekam na więcej!”

Zachęcamy do odwiedzenia strony Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej UAM w Poznaniu  https://www.facebook.com/ifpuam/

Beata Błaszczyk wraz z  uczniami klas humanistycznych

 

A.Błotny_ZH A.Wojtczak_Miłosz baner D.Stefańska_A.Stasiuk dr hab. Elżbieta Winiecka Między językiem i światem - o poezji Mirona Białoszewskiego i Stanisława Barańczaka KULTURA_RDZIEMNOMORSKA- ANIA F (1) W.Gradecka_Biblia-i-mitologia