Home
Zajęcia akademickie w 1f

Zajęcia akademickie w 1f

Zajęcia akademickie w 1f

 

W ostatniej klasie gimnazjum każdy uczeń musi podjąć jedną z pierwszych poważnych decyzji w swoim życiu. Wybór profilu klasy i szkoły, które zapewnią przyszłemu licealiście odpowiednie warunki do nauki i poszerzania swojej wiedzy oraz zainteresowań.

Ciekawą możliwością jest wybór klasy akademickiej, w której kontynuacja nauki jest zapewnieniem udziału w licznych, pasjonujących zajęciach organizowanych przez poznańskie uczelnie wyższe. Od kilku lat uczestnictwem swoich uczniów w różnorodnych zajęciach może pochwalić się Trójka.

„Szkoły wyższe – zarówno publiczne, jak i niepubliczne – inwestują w dobre relacje z renomowanymi liceami, […]. Najbardziej zyskują oczywiście sami uczniowie liceów akademickich, którzy otrzymują oryginalny i wyróżniający się produkt edukacyjny.

Jeżeli więc akademickość szkół stanowi jakiś magnes, to najczęściej w dobrym tego słowa znaczeniu. Świadczy bowiem o wyjątkowości tych szkół, […]”. – fragment artykułu Perspektywy.

Od września 2014 roku jestem uczniem klasy 1F o profilu biologiczno – chemicznym. Po zapoznaniu się z ofertą edukacyjną III LO postanowiłem, że wybieram to liceum. Rok temu, wiosną, na moją decyzję wpłynęła możliwość realizacji programu zajęć akademickich. Dziś jestem bardzo zadowolony z bycia uczniem tej szkoły. Moje dobre wrażenie pozostało takie, jak wtedy, gdy zdecydowałem się tu przyjść.

Krótko po rozpoczęciu roku szkolnego, razem z wychowawcą, uczestniczyliśmy w zajęciach laboratoryjnych na wydziale chemii Uniwersytetu Przyrodniczego, gdzie mieliśmy do czynienia z mydłami. W kilkoosobowych grupach tworzyliśmy tę substancję, podczas gdy wykładowca opowiadał o podobnych procesach, przebiegających w fabrykach na wielką skalę.
Pierwszy wykład pozwolił nam wstępnie poznać zwyczaje panujące na studiach, ale był też wspaniałą okazją do integracji z nowymi koleżankami i kolegami.

Wkrótce odbyły się także zajęcia prowadzone przez profesorów, którzy gościli w naszej szkole, m. in.: wykład dotyczący zastosowań paliw ekologicznych i biodiesel’a oraz znaczenia mikroorganizmów czy izolacji materiału DNA z wybranego przez siebie owocu. Jednym z bardziej zachwycających tematów był „Trójwymiarowy Świat Białek”. Część swojej rozległej wiedzy przekazał nam światowej sławy krystalograf, będący w polskiej i światowej czołówce naukowców, specjalizujących się w tej dziedzinie. Niedawno przyszedł czas na pasjonujący wykład, którego każdy z nas nie mógł się doczekać. Dzięki porozumieniu szkoły z Uniwersytetem Medycznym mieliśmy szansę wysłuchania wykładu prof. Macieja Krawczyńskiego o podstawach genetyki medycznej.

 

Tematyka każdych zajęć akademickich dotyczy programu aktualnie omawianego na zajęciach w szkole, więc jest niezwykle przydatnym dodatkiem pomagającym zrozumieć oraz poszerzyć swoją wiedzę z danego zagadnienia. Wykłady odbywają się w różnych terminach, czasami podczas lekcji, innym razem po lekcjach. Specjalnym elementem, który dokumentuje obecność na konkretnych zajęciach jest indeks. Otrzymuje go każdy uczeń klasy akademickiej.

 

Niezwykle ekscytującym wydarzeniem dla każdego ucznia klasy akademickiej jest przygotowanie sesji naukowej. To niepowtarzalna szansa przedstawienia swoich zainteresowań na wybrany temat, obejmujący działy biologii i chemii (przedmioty, które można wybrać zależą od profilu). Jednocześnie takie doświadczenie uczy pewności siebie w czasie występów publicznych i nakłania do wyszukiwania informacji potrzebnych w czasie prezentacji.

 

W III LO uwaga skupia się nie tylko na codziennych lekcjach, ponieważ preferuje się tu uczenie poprzez doświadczenia i eksperymenty. Czy nie wspaniale jest zobaczyć na własne oczy wyizolowane DNA lub poczuć się jak przyszły lekarz uczestniczący w przejmującym wykładzie naukowca docenianego na całym świecie? Nasza szkoła zapewnia swoim uczniom rozwój swoich talentów, zainteresowań i pasji, a dzięki bogatej ofercie zajęć akademickich jest z pewnością godna polecenia.

Kacper Michalski kl. 1f

^0BAC2C58CAD6E79FEAC99B5DCFDEC674D7AEF9CA03AB03D643^pimgpsh_fullsize_distr ^1E793E1784F184E457678D3D82CEE18B30DBD1500D2E545E94^pimgpsh_fullsize_distr ^6B74D80FF052F4BA5C846BF59740144B087904E898CE953EDB^pimgpsh_fullsize_distr ^7F3E3ABA3D095AB9BD51D9161A26D18E88325AC0A128296B0C^pimgpsh_fullsize_distr ^7FBDC94952155C1DA5126578D7391FCE1B6D514038C07FEA6D^pimgpsh_fullsize_distr ^8DBA99D8E7F992523D872A8E5079697AD46F377EA16A69E357^pimgpsh_fullsize_distr ^74EEC8B45BC0E79F9824584B53664E651A8ED8EF14B38FEA68^pimgpsh_fullsize_distr ^95D2FF6A0C97AB144EAE5B5797290AFA71A508DBB3163E1306^pimgpsh_fullsize_distr ^1527C858EE50AFA6847861324FF9B558D177B0948021EE05A5^pimgpsh_fullsize_distr ^A39C860386B744B97AE8B282B847C8E283BD3A676AD0AC6A7E^pimgpsh_fullsize_distr ^BA894DEF71E06C0340A3F5D9FB98E25C6D008848AF713105E2^pimgpsh_fullsize_distr ^C1DE4CFD52B36C01B4D8B617630A415D5F5DF2F23FBFC7FFF9^pimgpsh_fullsize_distr ^CF42E4E00385D4676C8160F2BF5C775DBCC9F1571AEA14064A^pimgpsh_fullsize_distr ^D69A766E23958A1F9310D405E7663CF6AFD7F9861731DD4945^pimgpsh_fullsize_distr ^E490C1382C3921D72A3E5F2D45088E3CA7C3E06451586CC782^pimgpsh_fullsize_distr