16 maja zapewne na długo zapadnie w pamięci uczniom kl. Id, którzy nieco inaczej poznawali oświeceniowe nurty: klasycyzm, sentymentalizm i rokoko.
Sprawdzona niegdyś metoda realizacji oświeceniowych zagadnień nie tylko ożyła tego dnia podczas lekcji j. polskiego, ale również się sprawdziła- tak twierdzą uczniowie. W pełni przekonam się o tym, sprawdzając wiedzę po omówieniu wszystkich zagadnień epoki.
Tymczasem było inaczej niż zwykle, kolorowo, pachnąco (o czym zadecydował unoszący się w sali zapach bazylii i innych składników), inspirująco, a nade wszystko smacznie. Uczniowie podzieleni na grupy przygotowali sałatki w stylu klasycystycznym, sentymentalnym i rokokowym. Kosztowaliśmy sałatek: S’agapo oreo fogito, Koszyczka Mme de Pompadour i Niebanalnej oświeceniowej sałatki na pół słodko.
Degustacja poprzedzona była prezentacją i uzasadnieniem dobranych składników. Przed nami interpretacje i analizy utworów w duchu: klasycyzmu, sentymentalizmu i rokoka…
Beata Błaszczyk