Home
„Matematyka jako szkoła kreatywnego myślenia”

„Matematyka jako szkoła kreatywnego myślenia”

W dniach od 4 do 8 lutego trójka uczniów z klasy 2a: Zuzia, Zosia i Stefan, skorzystali z zaproszenia Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego i wzięli udział w kursie „Matematyka jako szkoła kreatywnego myślenia”. Kurs finansowany był przez Unię Europejską za pośrednictwem Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Nasi uczniowie codziennie mieli po osiem godzin zajęć, podczas których ćwiczyli m.in. umiejętność przeprowadzania poprawnych rozumowań, uczyli się, jak rozpoznać błędne wnioskowanie od dobrego. Mieli okazję spotkać się z innymi entuzjastami matematyki i zobaczyć, że królowa nauk jest pasją wielu młodych ludzi.
Zuzia: Co do wrażeń, to jestem szczęśliwa. Bardzo dobrze zorganizowany kurs, gdzie mimo stałego programu dnia, nie odczuwało się tych 8 godzin. Kontakt z profesorami był  dobry. Podsumowując, dumnie reprezentowaliśmy Poznań.
Zosia: Jestem zadowolona. Dowiedziałam się o istnieniu modulo 2, niezmienników, indukcji matematycznej, twierdzeniu Ramseya i Halla. Dzień rozpoczynał się sprawdzianem z poprzedniego dnia, następnie wykład dwugodzinny, przerwa na obiad i pracę własną,  rozwiązywanie ćwiczeń przez 3 godziny. Nie będę kłamać, wracałam zmęczona. Wymagano od nas logiki, dowodów, a przy tym rozpatrywania wszystkich możliwych opcji. Rozdzielono nas do różnych grup, dzięki czemu poznaliśmy wiele osób z innych miast. To był bardzo udany wyjazd.

Cieszymy się, że kurs spełnił oczekiwania naszych matematyków i rozwinął ich pasję.

Małgorzata Rożek

IMG_2032 IMG_2058 IMG_2090