Home
MĄDRY WYBÓR DOBRY ZAWÓD

MĄDRY WYBÓR DOBRY ZAWÓD

MĄDRY WYBÓR DOBRY ZAWÓD

PROJEKT SZKOLNY 2017

Projekt przeznaczony jest dla uczniów III Liceum Ogólnokształcącego.  Założeniem projektu jest korelacja wybranego kierunku kształcenia z wyborem  przyszłego zawodu oraz wspieranie umiejętności komunikacyjnych uczniów.

Cele projektu:

  • rozwój kompetencji społecznych uczniów
  • przyrost wiedzy z zakresu nauk ścisłych
  • wzbogacenie wiedzy o przyszłych zawodach

 

Realizacja projektu „Mądry wybór przyszły zawód” opiera się na współpracy z

rodzicami uczniów oraz absolwentami  III LO.

Harmonogram działań:

 

  1. Organizacja spotkań z absolwentami – studentami uczelni technicznych, którzy

opowiadają o swoich pasjach  i zainteresowaniach.

  1. Prelekcje rodziców, którzy wykonują ciekawy zawód ( naukowcy, inżynierowie,

konstruktorzy)

  1. Wycieczki do zakładów pracy, w których pracują rodzice uczniów (Volkswagen, Instytut Pojazdów Szynowych TABOR, Instytut Informatyki i Telekomunikacji )

Wydarzenia

Wizyta absolwenta

 

Pierwszym naszym gościem był Marcin Guzik, absolwent III LO, student  Politechniki Poznańskiej. Na spotkaniu  z klasą 1c przedstawił zagadnienia, jakimi zajmuje się koło naukowe oraz omówił przebieg prac nad projektem pojazdu gąsienicowego. Ponadto zaprezentował jeden z najpopularniejszych programów do modelowania 3D Autodesk  Inventor.
Przybliżył  również przedmioty realizowane na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn na Wydziale Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej oraz ich powiązanie z zagadnieniami realizowanymi na lekcjach fizyki oraz matematyki szkoły średniej.

 

Opracowała Emilia Misch

 

Wycieczka do Fabryki Volkswagena w Poznaniu

 

Dnia 6 grudnia 2016 roku klasa 1C „Linux” udała się wraz z wychowawczynią, panią

Emilią Misch, do Fabryki Volkswagena w Poznaniu. Dzięki uprzejmości zarządu

zakładu i pana Wichrowskiego mogliśmy podziwiać całą linię produkcyjną,

zobaczyliśmy dział budowy i  montażu karoserii. Naszą uwagę i podziw wzbudziła

robotyzacja i mechanizacja pracy, która, jak podawał nasz przewodnik – pan Jerzy

Włodarczyk, obsługuje 70% procesu   produkcyjnego. Odpowiednio zaprogramowane

spawarki, prasy, dźwigi, podnośniki czy wysięgniki, których każdy ruch był harmonijny

i przemyślany, dzięki niesamowitej logistyce, która na jednej linii pozwala produkować

dwa, zupełnie inne, modele samochodów. Dzięki tej cennej lekcji wiemy już, że pojazd

mijający nas na ulicy, to efekt pracy wielu ludzi i maszyn.

 

opracował Stanisław Paluszak kl. 1c

 

 

             Wizyta na wydziale Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej

 

Dnia 9  czerwca bieżącego roku klasa Ic wraz z Panią Profesor Emilią Misch wzięła udział w zajęciach na Politechnice Poznańskiej, w ramach projektu „Mądry wybór – dobry zawód”. Klasa odwiedziła wydział Elektroniki i Telekomunikacji, gdzie dowiedziała się, jakie kierunki studiów oferuje ten wydział, jakie wymagania są stawiane młodym ludziom, aby się na niego dostać oraz jaka przyszłość czeka ich, po jego ukończeniu. Uczniowie zwiedzili kilka laboratoriów, zobaczyli robota śledzącego samoloty oraz dowiedzieli się trochę m.in. o budowie i działaniu światłowodów czy technologii używanej w filmach 3D.

 

opracował   Wojciech Toporowski kl. 1c

 

          Wizyta w Instytucie Pojazdów Szynowych TABOR

Dnia 12.06.17 klasa Ic pod opieką Pani Profesor Emilii Misch ponownie wybrała się na zajęcia dodatkowe w ramach projektu „Mądry wybór – dobry zawód”. Tym razem odwiedziliśmy Instytut Pojazdów Szynowych „TABOR”.

 

Instytut Pojazdów Szynowych “TABOR” jest jedynym w Polsce instytutem badawczym,  kompleksowo realizującym prace związane z rozwojem oraz badaniami pojazdów szynowych. Nowoczesna aparatura pomiarowa, stała automatyzacja i komputeryzacja procesów pomiarowych, bogate wyposażenie badawcze poparte kwalifikacjami doświadczonej kadry, umożliwiają prowadzenie badań,  zgodnie z wymaganiami organizacji międzynarodowych.

www.tabor.com.pl

Mieliśmy okazję poznać historię rozwoju Instytutu oraz obserwować pracę w poszczególnych zakładach. Dowiedzieliśmy się na czym polega praca pracowników naukowych. Obejrzeliśmy również stanowiska badawcze, na przykład miejsce testów hamulców czy wytrzymałości wózków. Oprócz tego poznaliśmy systemy bezpieczeństwa, stosowane we współczesnych maszynach oraz mogliśmy zobaczyć stanowisko maszynisty współczesnego pociągu osobowego.

Zajęcia były możliwe dzięki staraniom Pani Grażyny Barna, której serdecznie dziękujemy.

TABOR maszynistka 1

Pociąg LINUX 1

TABOR 1

 

Instytut Elektroniki i Telekomunikacji 1

Opracował Wojciech Toporowski kl. 1c