Home
Gospodarowanie na obszarach chronionych

W dniach 8-9.10.2016r. uczniowie klasy II e wraz z p.prof. Krzysztofem Kubackim i opiekunką p. Natalią Kaczmarek wzięli udział w zajęciach ,,Gospodarowanie na obszarach chronionych”.

Swoją przygodę zaczęliśmy na dworcu Poznań Główny, gdzie wsiedliśmy do pociągu. W Międzyzdrojach zastał nas deszcz. Z ciężkimi plecakami i w niezbyt sprzyjających warunkach pogodowych ruszyliśmy w głąb Wolińskiego Parku Narodowego. Po ok. 40 minutach marszu dotarliśmy do stacji badawczej w Białej Górze, naszego miejsca docelowego.

W czasie wyjazdu braliśmy udział w dwóch rodzajach zajęć organizowanych przez UAM. Pierwszego dnia zajmowaliśmy się dokonywaniem badań klifu i pobliskiej plaży. Była to dobra okazja do zapoznania się ze specjalistycznym sprzętem, poszerzenia swojej wiedzy, dokonywania pomiarów, ale również do pracy w grupie oraz podziwiania  widoków. Razem wypełnialiśmy karty pracy, który pomogły nam zrozumieć sens takich działań. Wieczorem odbyły się zajęcia z p. prof.  Kubackim na temat Nepalu. Prezentacja była ciekawa, ukazała kulturę oraz warunki panujące w najwyższych górach świata. Miłym akcentem były wspólne gotowanie obiadu oraz wspólnie spędzony wieczór, dzięki którym klasa mogła się zintegrować. Następnego dnia po wczesnej pobudce wzięliśmy udział w badaniach lasu, plaży i obszarów antropogenicznych. Zajęcia te miały na celu uświadomienie, czym jest bioróżnorodność oraz  jaki wpływ ma na nią działalność człowieka. Materiałami pomocniczymi również  tym przypadku były karty pracy, a zajęcia nauczyły nas pracy w grupie i wykorzystania wiedzy w praktyce. Były to już ostatnie zajęcia naukowe na wyjeździe, chyba najbardziej nas angażujące.

O 13:00 ruszyliśmy, podążając leśną ścieżką, znów z wielkimi torbami i plecakami,  do Międzyzdrojów. Tam zjedliśmy obiad i udaliśmy się na dworzec kolejowy. Podróż powrotna odbyła się bez przeszkód, a my choć zmęczeni, to bardzo zadowoleni wracaliśmy do domu.

Zajęcia te zostały ocenione przez nas pozytywnie. Nie tylko poszerzyły naszą wiedzę, ale również rozwinęły nasze umiejętności. Wpłynęły na integrację klasy, a piesza wędrówka przez las stała się doświadczeniem, które na pewno wzmocniło nasze charaktery. Była to przygoda, której szybko nie zapomnimy i będziemy ją wspominać z uśmiechem na ustach.

dsc_0003_14 img_1240 received_1132422886846653 received_1132429360179339 received_1132429373512671