Home
Działania akademickie klas biologiczno-chemicznych w dobie kwarantanny

Działania akademickie klas biologiczno-chemicznych w dobie kwarantanny

Działania akademickie klas biologiczno-chemicznych w dobie kwarantanny

Jak wszyscy wiemy pandemia wirusa Covid -19 wymusiła szereg zmian w sposobie realizacji działań edukacyjnych. Od momentu rozpoczęcia kwarantanny odwołane zostały wszystkie planowane zajęcia akademickie. Nie oznacza to jednak, że nasi uczniowie zaprzestali zgłębiać tajniki biologii nieobjęte podstawą programową. Plonem tych działań są ich prace, w których dzielą się nabytymi wiadomościami i umiejętnościami. Z pośród dziesiątek zrealizowanych projektów pragnę zaprezentować kilka, będących obrazem tych działań, a jednocześnie różnych form ich prezentacji.

Zachęcam do zapoznania się (a może i do powtórzenia we własnym zakresie) z filmem Macieja Jaskólskiego z 2E, w którym autor przedstawia sposób izolacji DNA z cebuli w warunkach domowych.

www.youtube.com/watch?v=CtFLoEyh89I

Uczennica tej samej klasy – Zofia Szwed przygotowała cztery animacje obrazujące główne procesy genetyczne zachodzące w komórkach. Natomiast Maria Pilewska w swojej prezentacji dzieli się wiedzą na temat ewolucji słoni. Iga Krzysztofiak zafascynowała się mózgiem mordercy a Aleksander Bączyk zaprzyjaźnił się z rodziną bąkowatych, choć przyjaźń z nimi do najprzyjemniejszych nie należy.

Polecam także prace uczniów przedstawione w projekcie: „ Szlachetne zdrowie”.

Komorowski